Begroting 2020

Economische Ontwikkeling

Speerpunt 1 - Meer toerisme in Noordoostpolder

Speerpunt 1 -  Meer toerisme in Noordoostpolder

Noordoostpolder is het waard om ontdekt te worden. We willen meer recreanten en toeristen naar Noordoostpolder trekken.

Activiteit

Toelichting

1.1 - Wij brengen de tulpen onder de aandacht en zetten de promotiecampagne ‘Nederland Waterland’ voort

Dit doen we onder andere door te participeren in de internationale promotiecampagnes van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Bijvoorbeeld de metrolijnen en de tulpencampagne.

1.2 - Wij stimuleren ondernemers tot productontwikkeling

  • We stimuleren ondernemers in het beter beleefbaar maken van het unieke en onderscheidende karakter van Noordoostpolder: nieuw land op de zeebodem. Wij doen hierbij een beroep op de creativiteit van de ondernemers. We verbinden ondernemers met elkaar.
  • We blijven de ontwikkelingen m.b.t. Perspectief 2030 volgen en leveren daar waar mogelijk input.

1.3 - Wij maken het verhaal van Flevoland beter bekend bij ondernemers en verbijzonderen dit naar het verhaal van Noordoostpolder

In het kader van de gebiedspromotie wordt op dit moment onderzoek gedaan naar ons identiteit en imago. De resultaten van deze onderzoeken zullen als input dienen voor de verbijzondering naar het verhaal van Noordoostpolder.